Siirry pääsisältöön

virkatut tiskirätit

Puikoilla on kesken miljoona sukkaa ja muuta käsityötä, mutta yleensä töitten jälkeen tekee mieli virkkailla jotain pientä. Nyt on kyytiä saanut bambulanka varastot. Näitä syntyy soppelisti yksi illassa jos vain jaksaa hetken istua ja värkkäillä.
Joulumyyjäisiinkin sitten varasin sen pöydän tänään ja muutama jouluinenkin riepu on varmaan vielä virkkailtava. Suunnitelmissa on myös näihin etiketit, mutta muutama askartelu juttu on vielä kaupasta haettava.




Lanka: blend bamboo
Koukku: 2,5mm ja osassa 3mm
Langankulutus: 8 rätissä yhteensä 178g

Näihin on saanut myös upotettua mukavasti ne pienimmätkin bambun jämät. Ja aina kun yksi kerä onkin loppunut, niin ottanut vain seuraavan värin kehiin!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Super helpot huovutetut tossut ohjeen kera

Tulevan joulun joulumyyjäis valmistelut on aloitettava jo hyvissä ajoin. Näitä syntyy töiden jälkeen pari päivässä melkeinpä ja ovat mukavaa töllön katselu puuhailuakin. Ohjetta olen soveltanut Novitan ohjeesta sekä silmukkamäärien myös mallin suhteen ja tällä ohjeella osaa kuka vain neuloa lämpimät tossut!



Koko: 39-40, 36-37, 34-35 Kun aloitat silmukoiden luomisen niin jätä n. 40cm pätkä lankaa kantapään yhteen ompeluun!!

Luo 6mm pyöröpuikolle (48, 44, 40) silmukkaa ja neulo tasona 16cm, 15cm, 14cm.



Jaa sen jälkeen työ sukkapuikoille tasaisesta ja ala neulomaan pyöröneuleena 14,5cm, 14cm, 12cm Aloita sitten kavennukset ja kavenna joka kerroksella puikkojen viimeiset silmukat yhteen. Katkaise langan pää ja päättele. Ompele aloitus langalla kantapää kiinni. Täytä sukka muovipussilla ja laita 60asteeseen pyykkikoneeseen yhden pyyhkeen ym kanssa.  Muotoile kosteana!!



Tossut voi koristella kukkasin, neulahuovuttamalla tai pohjaan voi laittaa liukuestenestettä. Vain mielikuvitus on rajana!…

kaaripitsi sukat ohjeen kera

Kaaripitsi on ollut jo kauan omalla to do listalla ja muutama ilta sitten sainkin nämä puikoille. Kiva, nopea ja nätti malli ja itsellä langaksi valikoitui mahdollisimman neutraali seiskaveikka. Omaan jalkaan pikkuisen isot, joten lahjalaatikkoon menevät odotteöemaan oikeita jalkoja.





 Lanka: 7veljestä väri nro 060
Puikot: 3mm
Langankulutus: 108g
Koko 40

Kaaripitsin ohje:
Ohje on jaollinen 9 silmukalla, loin puikoille 18, 9, 18, 9 silmukkaa ja yhdistin pyöröksi. Varo ettei työ kierry.

1krs. 2nurin, lk, 5oikein, 2oikein yhteen
2krs. 2nurin, 1oik, lk, 4oik, 2oikein yhteen
3krs. 2nurin, 2oik, lk, 3oik, 2oikein yhteen
4krs. 2nurin, 3oik, lk, 2oik, 2oikein yhteenn
5krs. 2nurin, 4oikein, lk, 1oik, 2oikein yhteen

Toista näitä kerroksia halutun varren verran. Omissa sulissa on 9mallikertaa. Ole tarkkana 1puikoin kierroksen alun kanssa, 1puikko vaihtaa työn efetessä paikkaa!

almamummon kantapää kuvallisilla ohjeilla

Päätin vielä illan päälle kirjoitella almamummon kantapäästä ohjeen kuvien kera. Kysykää ihmeessä jos kysymyksiä tulee.

Itselläni on silmukoita puikoilla 12\puikko (48silmukkaa yhteensä) ja kantapään teen 1 ja 2 puikoille.

Neulo 1 puikolta 4 puikolle puolet 1 puikon silmukoista. Itselle jää nyt 1 puikolle 6 silmukkaa. Nosta ensimmäinen silmukka neulomatta ja neulo ne 6 silmukkaa. Neulo 2 puikolta 6 silmukkaa ja nosta 3 puikolle ylimääräiset silmukat. Nyt 1 puikolla pitäisi olla 12 silmukkaa ja 3 ja 4 puikolla 18 silmukkaa.

Neulo 24krs (12kertaa edestakaisin) ja jaa silmukat kahdelle puikolle, 6 siilmukkaa per puikko


Poimi sitten 12 reunasilmukkaa ja siirrä 3puikolta 6 ylimääräistä silmukkaa kantalappu puikolle niin että päälle jääville puikoille jää 12 silmukkaa ja kantalappu puikoilla on 24 silmukkaa. Neulo ensimmäinen kerros ( kantalappupuikot 24 silmukkaa!) takareunasta.



Aloita sitten kavennukset joka kerroksella. Ensimmäisellä puikolla 2 viimeistä silmukkaa oikein yhteen ja 4 pui…